Sd card as internal storage

Hi, so I already own the Nokia 5 and in that model I can use my sd card as internal storage. I am very happy with the device.

Sd card as internal storage

Hi, so I already own the Nokia 5 and in that model I can use my sd card as internal storage. I am very happy with the device.

Bough my wife a Nokia 6.1 and I was expecting her to use the SD card as a internal storage, but I can't, the phone is only 1 month old and memory is already almost full, she can't even Make the pictures or videos she takes defaults on the SD card.

Both devices are update with the same Android versions, what the is wrong, should I just return it?

Comments

• Vanjeaf Vanjeaf
     / 

I've got the same issue

I have a brand new very nice Nokia 6.1 and moved my SD-card from my old phone to the new phone.

But I can only use it as portable storage. I cannot use it as Internal Storage (so that it expands the Phones storage).

Could it have something to do that it is a slow performing SD-card?

I am using a ADATA 32GB SDHC 1 Speed Class 10.

See: https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/index.html

Regards, Tiemen

• Das gleiche hatte ich auch von Nokia 5 gewechselt
    Zu Nokia 6.1 und man kann die Speicherkarte nicht als internen Speicher Formatieren.. ist aber beim Nokia 8 u.s.w. auch so !!!( Leider ) wen Nokia da nichts ändert es das auch mein letztes Nokia Handy !!!
  • ickebins ickebins
     /  edited September 22
    Habe das selbe Problem habe von Nokia 5 auf Nokia 6.1 gewechselt...die Funktion ist bei den neuen Nokia Handys (8.1 one) nicht vorhanden!!!!
    Was sehr schade ist
    Die Hälfte des Speichers ist schon belegt ohne viele Apps .benutze das Handy nur noch als Reserve Handy ( zweit Handy) den würde ich mir das Handy mit Apps anpassen für meine Bedürfnisse wäre es gleich voll
    Das Handy lässt es nicht zu die SD Karte als internen Speicher zu formatieren 樂( auch andere Nokia one sind betroffen) wen es kein Update gibt ( in absehbarer Zeit ) geht das Handy weg..
  • ok, so why did nokia remove such great feature? i hope it get fixed

Sign In or Register to comment.